Sunday, December 9, 2007

בתי כנסת

בית הכנסת - חו"ל

שבת בבוקר. בית כנסת ציורי ותיק באמסטרדם. התפילה מגיעה אל סיומה, ילדים צעירים מלווים את חתן בר המצווה העטוף טלית בוהקת בלובנה כמתריסה: רק עכשיו לוקח עליו הילד את עול המצוות, הילדים טופחים על שכמו ומאגרופיהם הקפוצים צונחות ארצה סוכריות טופי בשלל גוונים. אבות מקפלים את הטליתות ומברכים זה את זה, 'שבת שלום'.
הקהל יוצא אל עבר רחבת בית הכנסת אל השולחנות הערוכים כל טוב כיאה לשבת חתן , הריחות מתערבבים, הקידוש שנישא באוויר בולט במבטא הזר בהגיית המילים העבריות, והאווירה ספוגה בקדושת השבת , השכינה שורה פה ללא ספק, אפילו בחו"ל!

ומה אני עושה פה ??
חתן בר המצווה הוא בן של חברים טובים מאד לשעבר ישראלים, שאירחו אותי אין ספור פעמים בעיר הקסומה הזאת: אמסטרדם , הייתי חייבת להגיע ולשמוח בשמחתם.

בית הכנסת המדהים ביופיו , ההיכל והפרוכת בצבעי כחול- ים עם רקמה כסופה , וספרי התורה עם הרימונים המוזהבים כל אלה השכיחו לי לרגע את הימצאותי בחו"ל . אפילו הקייטרינג עם הריחות והטעמים היה בהם הרבה מן המטבח הישראלי בשילוב המטבח האירופאי.

תמהתי למקורו של הקייטרינג המצוין יש לאמר ושאלתי את חברי. התשובה נשלפה כאילו מן השרוול:
"דרך אתר אינטרנט ישראלי שמספק את כל המידע הרלוונטי לנושאי יהדות , קיבלנו את הכתובת מחברים שלנו שערכו בת מצווה לבתם באחת המסעדות הכשרות פה באמסטרדם , גם הם קיבלו מידע על המסעדה הכשרה דרך האתר. את רואה גם לנו כישראליים לשעבר שומרי כשרות יש כתובת לשאלות ותהיות בענייני יהדות וכשרות"
האמת שניגשתי ישר אל המחשב לספק את סקרנותי ואכן גילתי אתר לתפארת, זהו למעשה פורטל יהדות המספק מידע רב בנושא כשרות בכל העולם, מסעדות כשרות, בתי כנסת, מקוואות, אולמות אירועים וקייטרינג כשרים, מתכונים כשרים, כולל כתבות ומאגרי מידע בכל הנוגע ליהדות בכלל וכשרות בפרט מידע סובב עולם.

עם הרבה גאווה ישראלית אני משתפת אתכם בכתובת האתר : www.2bjew.co.il
גילשו להנאתכם והיווכחו

שלכם סימה

No comments: